Sunday, November 23, 2008

GAMBAR ZIARAH MANGSA RIBUT HUJAN AIR BATU

Ini sebahagian dari gambar2 yang diambil ketika ziarah Lajnah Kebajikan melalui DanaTaawun DPPNT ke rumah mangsa2 Ribut Hujan Air Batu yang 'menerbangkan' atap2 rumah mereka. Penulis difahamkan bahawa ada sejumlah 18 buah rumah yang dilanda musibah tersebut. Hanya kira2 8 buah rumah yang diberi bantuan oleh pihak kerajaan melalui YB Dun Langkap. Manakala 10 buah rumah lagi dinafikan hak mereka semata2 mereka di'cop' sebagai penyokong pembangkang. Di manakah perikemanusiaan? Walaubagaimanapun, alhamdulillah Pemuda Dun Langkap bersama2 orang kampung bertungkus lumus mengadakan gotong royong memasang dan menggantikan atap2 yang bocor bagi 10 buah rumah yang tidak mendapat pembelaan tersebut.

Tengok betapa uzurnya atap rumah ini. Macam kena peluru penabur!!! Ini antara rumah yang belum sempat di'gotongroyong'kan...


Di sebelah kiri adalah Ustaz Yusri, antara tenaga penggerak pemuda dun Langkap. D tengah yang sedang duduk pula ialah Ustaz Shaharizulkirnin, Pengerusi Lajnah Kebajikan DPPNT, yang juga Ketua Pemuda DPP Setiu. Tepi kanan sekali ialah Ustaz Faizul, Setiausaha L.Kebajikan DPPNT.

No comments: